1 Ocak 2013 Salı

Tamamlanmamış İnşaatlarda Konut Kredisi Kullandırımı

Garantörlük kelimesinin açılımı kısaca , % 80'i tamamlanmamış inşaatlardaki mevcut dairelerin , Müteahhit firma tarafından müşterilerine daire satış amaçlı olarak kullandırmış olduğu Konut Kredileridir.

Bir daire alıcısının konut kredisi kullanabilmesi için , dairenin % 100 olarak tamamlanmış olması gerekir , aksi taktirde bankadan konut kredisi kullanması mümkün değildir. Ancak talip olduğu dairenin , müteahhit firmaca kullandırılmaya hazır garantörlük limiti var ise , alıcı belli bir limit oranında konut kredisi kullanarak talip olduğu daireyi müteahhit firmadan satın alabilir.

A Müteahhit Firması , X Bankasından bir garantör limiti tahsis eder . Bu limiti banka , müteahhit firmanın mali verileri vede mali durumuna göre belirler. Karşılığında banka'ya vereceği ipotek yada kullandırmış olduğu kredilerden , bankanın belirlediği bir yüzde oranında yapacağı nakit Blokeler olur. Banka , müteahhit firmanın inşaatın tamamlandığına dair müracaat etmesinden sonra tespit için inşaata bir eksper tayin eder. Eksper inşaat'ın % 100 tamamlandığına dair rapor verdikten sonra , ilişiğin kesilmesi ve teminatların iadesi için müteahhit firma dan İskan raporu istenir.

Konut Kredisinin Alıcı'ya kullandırılması işleminde ise , başvuru onaylandıktan sonra banka tarafından ipotek evrakları hazırlanılarak kişiye , Tapu Dairesinde satış işleminin yapılması için gerekli olan evrakları teslim ediyor . Bundan sonraki aşamada  ise kişi , Tapu dairesinden aldığı Tapu ve ipotek evrakları ile birlikte banka'ya kredi kullandırılması için tekrar dönüş yapıyor. Kullandırılan kredi tutarının tamamı Satıcı firma hesabına aktarılır yada elden ödenir. ( Tapu İşlemleri İçin Önceki Yazılarıma Bakınız )

Kullandırılan Kredi Faiz Oranı , Müteahhit Firma ile Banka arasındaki anlaşmalı Faiz oranı baz alınarak yapılır. Bu durum o günkü şartlara göre alıcı için çok daha makul olacaktır. 

1 yorum:

  1. Herkese merhaba, ben şu anda Oklahoma ABD'de Patricia Sherman. Banka draftımı silmek ve yeni bir işe başlamak için 185.000,00 USD tutarında borçlanma deneyimimi sizlerle paylaşmak istiyorum. Her şey evimi kaybettim ve banka poliçesi yüzünden eşyalarımı aldığımda başladı, bazı faturaları ve bazı kişisel ihtiyaçları karşıladım. Böylece çok çaresiz kaldım ve her yönden fon aramaya başladım. Neyse ki benim için, bir arkadaşım, Linda bana bir kredi şirketi firmasından bahsetti, dolandırıcılıktan çok etkilendim, ama durumumdan endişe duydum ve arkadaşımdan bu şirket hakkında tavsiye almaktan başka seçeneğim yoktu. onlarla iletişime geçmek, çevrimiçi borç verenlerle olan geçmiş tecrübemden dolayı benden gerçekten şüphe duyuyordu. '' Elegantloanfirm@hotmail.com Bu şirket bana ve meslektaşıma çok yardımcı oldu ve bugün, bu kredi şirketi sayesinde, iyi organize edilmiş iş ve sorumlulukların gururlu sahibi, bana geri gülümsedi. Dolayısıyla, kendi işinizi kurmanız veya büyütmeniz gerekiyorsa ya da herhangi bir maddi sıkıntıdan borç almanız gerekiyorsa, bugün işinizde bir finansal gelişme fırsatı bulmanızı öneririz… .. {E-posta:} Elegantloanfirm @ hotmail .com ... kredi için çevrimiçi aldatmaca kurbanı değil. Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil